Kry-logo
Last ned
Flere helsetjenester for bedriften? Klikk her
Rask legehjelp øker produktiviteten hos caverion

Rask legehjelp øker produktiviteten hos Caverion

Blikkenslager bærer rør
Sist oppdatert:
tir. 15. jun. 2021
Koordinering og flytting av møter kan være en ekstra byrde når man allerede føler seg litt krank og har behov for legehjelp.

Caverion er en av våre kunder som har sett hvordan tilgjengelig helsehjelp for medarbeidere også bidrar til at arbeidstiden kan brukes til nettopp dette: arbeid. Den gjennomsnittlige nordmannen besøker legen 2-3 ganger i løpet av ett år. Inkludert reising til og fra, venting og selve legebesøket tar det hele rundt 2 timer.

Vi har tatt en prat med Neda Maria Kaizumi, Head of HSEQ & Sustainability i Caverion. De har Krys legetjenester tilgjengelig for sine medarbeidere, og vet at dette er et tilbud som det settes stor pris på.

Hva er den viktigste gevinsten for konsernet ved bruk av Kry? – En gjenganger i tilbakemeldingene vi får fra våre medarbeidere, er at de har spart tid. Dette er jo flott for den enkelte som da får en mer produktiv hverdag, men også for bedriften generelt da vi faktisk får brukt tiden på kjernevirksomhet. Dette er også noe jeg synliggjør for ledelsen ved flere anledninger.

Kaizumi forteller at hun ved flere anledninger har hørt medarbeidere fortelle at spart tid og at høy kvalitet på hjelpen har vært nøkkelen for å få unnagjort litt jobb tross sykdom.

En medarbeider fortalte at hun hadde sykt barn og behov for å snakke med en lege. Hun bestilte time hos Kry, fikk hjelpen hun behøvde fra sin egen stue og jobbet 5 timer den dagen. Hun fortalte at om hun hadde gått til fastlegen i dette tilfelle, ville nok arbeidsdagen gått med til reising og venting.

Da pandemien kom til Norge i mars 2020 førte det også til at flere legekontorer var mindre tilgjengelige enn vanlig.

– I denne perioden var det svært mange hos oss som benyttet seg av Krys tjenester, sier Kaizumi.

At de kunne få legehjelp uten å bekymre seg for å verken smitte andre eller selv bli smittet, føltes som et trygt alternativ for mange som kanskje vanligvis går til fastlegen.

Tilbakemeldinger fra våre kunder, har også vært at et slikt helsetilbud ofte flagges som en gode allerede i en rekrutteringsprosess. Å ha et verktøy som gjør at både medarbeidere og arbeidsplassen sparer tid og den enkelte slipper den mentale belastningen ved å vente på en legetime, øker attraktiviteten til arbeidsgiveren.

Ta kontakt

Ønsker du mer informasjon om vårt tilbud eller hva digitale helsetjenester kan gjøre for dine medarbeidere?
Kontakt oss
Last updated:

Andre artikler